Publicat in 20 nov. 2024 de
3 min
| 28
Publicat in 20 nov. 2024 de | 3 min | 28
Începând cu anul 2025, toate companiile și persoanele juridice din România trebuie să folosească noile coduri CAEN (denumite CAEN Rev. 3) adoptate de Institutul Național de Statistică. Această actualizare include peste 100 de modificări: unele activități au fost detaliate mai precis, iar altele au fost comasate, cu scopul de a oferi o imagine mai clară asupra economiei reale.
La SOLO, ținem pasul cu modificările legislative și ne asigurăm că PFA-urile și PFI-urile sunt înființate cu codurile corecte. Iar pentru clienții cu companii deschise înainte de 2025, actualizăm gratuit codurile afectate.
Reorganizarea codurilor CAEN de la 1 ianuarie 2025 aduce următoarele noutăți:
Peste 100.000 de PFA-uri înființate după 2020 vor trebui să actualizeze codurile CAEN în 2025 pentru a se conforma noii clasificări. În plus, orice PFA sau SRL nou va trebui să folosească noile coduri la înființare.
Modificările afectează în special industriile de construcții, transport, comerț și IT, fiind incluse detalii extinse pe anumite tipuri de activități:
Încă așteptăm detalii de la Registrul Comerțului privind procedurile specifice acestei actualizări. Iată care ne așteptăm să fie pașii, pe baza a ce s-a întâmplat la ultima astfel de schimbare, în 2008:
Nu știm încă termenul limită până la care se poate face actualizarea codurilor pentru companiile existente și nici care sunt posibilele sancțiuni.
Înființare
Înființarea unui PFA sau PFI cu SOLO înseamnă doar câteva click-uri și zero griji. Indiferent de când devii client, noi ne asigurăm că îți depunem documentele corecte și complete, folosind codurile CAEN care se potrivesc cu activitatea ta.
Dacă ai curiozitatea de a verifica ce coduri CAEN sunt potrivite pentru activitatea pe care vrei să o desfășori, poți verifica și pagina noastră interactivă care îți oferă descrieri ale codurilor CAEN.
Modificare
Pentru clienții care s-au înființat înainte de 2025, actualizarea codurilor CAEN înseamnă doar câteva click-uri în contul lor. SOLO se ocupă de completarea cererilor, colectarea documentelor și depunerea dosarului la Registrul Comerțului. Totul inclus în prețul de 119 lei/lună.